torsdag 11 november 2010

Från koja till slott...



eller var det tvärtom? ;)

Hur som helst; visst blir det en omställning när man bott i eget hus i flera år, för att sedan flytta till en lägenhet. Men! Jag ska inte klaga...jag e nöjd och glad ändå! Jag har inte haft vare sig tid eller lust till att tänka på inredning på ett tag, tyvärr. Men nu börjar jag få inspirationen och skaparlusten tillbaka...Jippie!!

Den där sekretären som jag visade i inlägget innan har fått lite vitfärg på sig...och den blev, som väntat, mycket bättre! Det saknas fortfarande en knopp på smålådorna upptill och det fattas även nyckelbeslag och knoppar på de större lådorna, men det beror på att jag var osäker på om jag skulle behålla den eller inte. Trots att den blev mycket snyggare i vitt så var jag fundersam på om den passade in här eller inte. Den får stanna på nåder tillsvidare iallafall.




Igår när jag vaknade låg jag och funderade på om jag skulle ut och plocka mossa till kransar och annat småjox. Av den idén blev det inget! Det visade sig att det blivit vinter under natten så om jag skulle ha någon mossa så skulle det bli till att gräva fram den under snön. Riktigt så desperat kände jag mig inte. Nä nu blir det till att hoppa i vinterkängorna och promenera in till stan för att se om blomsterhandeln har någon fin ljung kvar!

1 kommentar:

kattiiiiss sa...

Jättefin!
Ser himla mysigt ut.

God jul!