fredag 14 maj 2010

Efter regn kommer solsken..:))



Dax å inredningsblogga lite igen då; det var ju ett tag sedan sist!

Jag säger bara...Erikshjälpen! Vilken guldgruva när det gäller gamla möbler. Billigt är det också! Jag blev ju så tvungen att släpa hem byrå/chiffonjé (eller vad man nu kallar det) nr. 100??! i ordningen. Inte för att jag har bestämt vad jag ska ha den till, men jag kunde ju inte bara lämna den åt sitt öde...den kostade mig endast dryga hundringen.

Ja, ja nu ska den givetvis inte se ut på detta viset, utan den ska ju målas så klart! Och få nya beslag. Sedan måste en liten del av bakstycket bytas ut, för det är trasigt. Glad i hågen visade jag mitt fynd för min syster som tittade misstroget på mig och sa:

"-Åh, herregud vilken ful möbel!! Vad ska du ha den till??"

Här pratar vi alltså om samma syster som höll på att bryta ihop när jag målade furupanelen (som fanns överallt i det förra huset, uäck!!): "-Men VAD har du gjooort?? Målat på furun?? Herregud, människa...du har ju FÖRSTÖRT den!!"

Hehe, tänk att två syskon kan bli så olika! Visst, furu är ett jättebra träslag, så länge man målar över fulfurufärgen!! Syrran däremot, hon tycker att det är förskräckligt när jag kommer med vitfärgen..man kan riktigt se hur hon våndas.

Men! Nu är ju det här min byrå, så den kommer definitivt att bli vit! Det kommer att bli superfint, det är jag övertygad om! Återkommer med bilder så småningom :)

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Sekretär heter det ju!

Lilla fröken kavat sa...

Ja, det gör det ju! ;)