fredag 24 oktober 2008

Hemma hos oss, Kök och matplats...

Jag tänkte visa före-efter bilder på matplatsen, men före bilderna verkar ha kommit bort, tyvärr! Innan vi tapetserade fonden vid matplatsen, fanns där en gulflammig smutsig tapet. De tidigare ägarna gillade nog gult, eftersom det var den dominerande färgen på hela nedre våningen! Väggarna på toaletten, matplats/kök och datarum var alla målade eller tapetserade i olika nyanser av gult! Så här ser det i alla fall ut nu, ifrån köket sett:


Allt är inte riktigt som jag vill ha det ännu, t.ex. vill jag måla om väggarna ljust grå, nästan vita och dörrarna på vitrinskåpen mörkare grå. Vi har tapetserat insidan på vitrinskåpen (som egentligen är cd skåp från IKEA), med tapeten Vera från Sandbergs.
Nästa rum som står på tur för fix är sovrummet. Där är det så fult att jag är glad att det är mörkt när vi går och lägger oss!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Åh så spännande! detta är en ny blogg för mig. Nu ska jag sätta mig och kika massor här! Kram Petra

Stina sa...

Här har jag varit.:-)Undrar om det inte var idag, eller så var det igår.
Det har varit lite svårt med kommentarsinläggen i ett par dagar. Fattar inte vad de håller på med på Blogger.

Ni har det fint där hemma. Härliga bilder.
Kramis Stina

Bodil sa...

Vilket härligt kök!

Lilla fröken kavat sa...

Tack för fina kommentarer!

Ha en trevlig helg!