fredag 24 oktober 2008

Något gammalt, något nött, något älskat...

I eftermiddags åkte vi bort till barnens mormor. Hon har övertagit huset efter min mormor och morfar som gick bort för två år sedan. De har i sin tur övertagit huset från min mormors föräldrar en gång i tiden! Medan barnen lekte med kaninerna, passade jag på att kolla igenom gömmorna med gamla prylar som min mamma sparat.



Bilden högst upp föreställer min mormors föräldrahem som det såg ut för länge sedan. Bilden underst är ett skolfoto. Min mamma sitter näst längst bak i raden närmast kameran.

Jag hittade några fina, gamla margarinlådor i källaren, som jag tänkte använda till att ställa bl.a blockljus i. Den fina gamla ljusmanschetten i glas är min mormors mors! Förutom dessa saker hittade jag även mormorsmors vackra gamla sorgehätta med tillhörande sorgeflor, helt underbar! Många gånger är det bra att ha någon som inte klarar av att slänga alla gamla ting som blir liggande. Tack för det mamma!

Inga kommentarer: