torsdag 16 oktober 2008

Hemma hos oss...

Tänkte lägga upp lite före-efter bilder på förändringar vi gjort i huset sedan vi flyttade in förra sommaren. Dessvärre tror jag att före bilderna ligger på "J":s bärbara dator som han har på jobbet just nu! Jag får väl återkomma med fler bilder eftersom. Den enda före bild som jag har just nu, är väggfärgen vi hade i nedre hallen, "trapphuset"och övre hallen.

Före:


Ja detta är då en bit av den övre hallen, direkt när man kommit upp för trappan. Innanför skymtar "innerhallen" med ful furu dörren som går in till vårt sovrum. Vårt hus har varit tvåfamiljshus tidigare, så därför har vi både inner- och ytterhall både uppe och nere. Vi har jättehögt till tak om man kollar från nedersta trappsteget och rakt upp i taket, det som tidigare var trapphuset för lägenheten på överplan. Nedervåning och övervåning på huset är exakt likadana bortsett att en vägg har slagits ut nere. Ja, tänk att mötas av denna färg varje dag! Dessutom var det ful furu färgad panel på halva väggen och denna underbart röda tapet upptill. Snygg kombination...not!
Trapphus efter:


Det första som vi blev tvungna att fixa var trapphuset och nedre hallen. Jag målade panelen vit och väggen ljusgrå. Jag fick hänga över trappräcket och ha en lång käpp på rollern för att nå ända upp till taket:) "J" tapetserade nedre hallen och målade panelen vit.

Så här blev det, uppifrån trappan sett:

Jag blev rätt nöjd med slutresultatet faktiskt!

Inga kommentarer: