onsdag 29 oktober 2008

Ommålad lykta och väggfärgsfunderingar...

Då har jag varit framme med sprayburken igen!
Jag kunde inte låta bli. Jag tycker att den blev såå mycket finare vit! Det var ett himla pysslande med att täcka glaset så att det inte kom någon färg på det!

Sedan tänkte jag måla om väggarna i kök/matrummet... igen. Jag är inte helt kompatibel med den beigerosa färg som är på väggarna nu; färgen blev inte riktigt som vi tänkt oss när det väl var färdigmålat! Jag funderar på "silkesgrå pärlemor" eller "fjäder" från Mios färgkollektion. Jag har inte sett någon av färgerna förutom på färgkartan och i katalogen från Mio.

Bilden nedan är från Mios katalog och visar väggfärgen "silkesgrå pärlemor" Jag tycker den ser fin ut på bild iallafall, såvida den inte är mer pärlemor än silkesgrå då.
Är det någon som provat att måla med någon av nyanserna ovan kanske? Fult eller fint?






























2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Det var supersnyggt med det där grå!

Kram Maud

Anna sa...

Jag köpte en provburk med Fjäder till vårt vardagsrum. Den var jättefin, men då jag hade tänkt mig något mer grått blev det ändå inte den, kanske nästa gång. :-)

//Truffles