måndag 16 februari 2009

Gammalt möter nytt!





Här skiner solen och termometern pekar på -17 , brr! Synd att det är så kallt, för det är verkligen fint ute; rena ljusterapin när solen skiner på snön! Kylan hindrar i alla fall inte barnen från att vara ute, dom leker helt obekymrat på de meterhöga snöhögarna utanför.

Häromdagen sydde jag...hmm... någon typ av hissgardin, kan man väl kalla det. Den blev inte riktigt som jag föreställde mig att den skulle bli, men den får väl duga! Jag sydde den av ett bomullstyg i vitt och beige som jag hade liggandes i linneskåpet.

I mitten av gardinen sydde jag fast en gammal virkad spets som egentligen ska sitta på gammeldags lakan, sådana med broderade initialer på. Den virkade spetsen hittade jag i ett gammalt syskrin som tillhört "J"s mormor; det blir lite extra roligt att använda sig av något som någon i släkten suttit och knåpat ihop!




4 kommentarer:

Jessica sa...

hejsan gardinen vart ju jatte fin, sjalv blir det inga pyssel for mig men ev pa onsdag for da ar vi hemma igen fram teneriffa. I dag ar det trakigt vader sa vi roar oss en timme har pa internetkafe ha det gott kram jessica

Marie sa...

Så fint du har gjort, jag tycker det ser jätte bra ut

Vita små hjärtan sa...

Den blev väl jättefin... Kram

Wilma sa...

Jättefin gardin, gamla spetsar är aldrig fel heller!

// Wilma