torsdag 19 februari 2009

Nysydda vimplar till barnrummet...




...och ofrivillig bloggfrånvaro...

Åhh, ibland har man otur alltså! Först krånglade bredbandet så att internet försvann; Tv:n med visserligen, då vi använder Mediaportal. Det känns ändå mer acceptabelt att inte kunna kolla på Tv än att inte kunna surfa! Sedan började min lilla bärbara krångla så att den tvärhängde sig så fort jag startade den! Aahhhh...vansinne! Så därför kan jag konstatera att det blev lite ofrivillig bloggfrånvaro p.g.a det...


Men, nu funkar det igen. Tack och lov!


Under tiden har jag hunnit sy lite vimplar till lilla "M"s rum av några gamla resttyger som legat och tagit plats i linneskåpet. Jag sydde på en ruta tyg av tyget "Tiny", på varje vimpel för att det skulle se lite mer "barnsligt" ut. "M" gillar dom där Tinyfigurerna, så hon blev nöjd! Äldsta dotterns rum, som vi tapetserade fondvägg i, är inte helt klart än. Det fattas en del småpiff som nytt överkast, kuddar och någon ljusslinga, så det rummet får jag visa när det är klart! Istället får ni se en del smådetaljer ur lilla "M"s rum:

Först en del saker som mamman uppskattar ;)




Ett gammalt retro tyg från 70-talet som ska bli en tygtavla så småningom...


Tapeten Kaspar och Saga från Sandbergs.

Här kommer då det som dottern uppskattar:


Pippihuset med Lilla Gubben, Herr Nilsson, Tommy och Annika...en mycket uppskattad julklapp!



Och så lilla "polkadot" servisen som hon fått av sin moster. Resten av rummet är i allt annat än fotograferingsbart skick, så resten av rummet får inte vara med på bild ;)

4 kommentarer:

Chrissan sa...

Min son har alla Pippifigurerna och önskade sig Pippihus i julklapp.
Men det måste tomten ha glömt, som han själv sa. Så nu önskar han sig ett tills han fyller. Tur han fyller i mars redan, då ska Pippi äntligen få nånstans att bo!

och jättefina vimplar och tyger!

Jessica sa...

vad fin vimpeln blev ja nu måste jag återgå till att städa barnens rum röjer gamla trasiga leksaker hua kram jessica

Jessica sa...

ja men visst barnen har sten koll men jag lyckades ändå bli av med lite trasiga saker och sånt som dom inte leker med som vi ska ge till dagis bla pippifigurerna hihi kram jessica

Vita små hjärtan sa...

Jo då den var rosa. Men köpt på nåt loppis för många år sen! Kram