måndag 2 februari 2009

Sol ute, sol inne...










sol i hjärtat, sol i sinnet... är det inte så man brukar säga?

Ja här skiner solen och det råder inga som helst tvivel på att det är dags för en rejäl fönstertvätt, så fort temperaturen tillåter. För trots solsken, så är det ändå -16 grader ute!

Idag har jag inhandlat lite vårfint i pastelliga färger till hemmet! Det blev två små kannor i keramik och två panellängder, lite Green Gate inspirerade, i pastelligt ljusblått. Panelerna tänker jag sy kuddfodral av eftersom jag inte är så särskilt förtjust i att hänga upp paneler. Det kan vara fint hos andra, men passar inte så bra hos oss, tycker jag.

***********************************************************

I morgon tänkte jag pröva på detta med Tisdagstema, det kanske kan vara en kul idé! Jag som springer runt och fotar lita av varje, för jämnan, kanske skulle behöva ett tema emellanåt ;) Dessutom kan det vara roligt att se vad andra fått för associationer till samma tema och se vilka bilder dom har tagit.
Ja, det kan väl aldrig skada att testa!

2 kommentarer:

Lilla fröken kavat sa...

Det funkade inte när jag länkade till "Tisdagstema" så jag lägger in adressen här istället, om någon är intresserad =)
http://tisdagstema.se/

kaos i ett vitt hus sa...

hej!
tack för den smickrande kommentaren i min blogg! :-)
det tyget var verligen härligt! kommer bli jättefina kuddar!
kram ninna.