tisdag 3 februari 2009

Tisdagstema och skåpfunderingar




Denna veckas Tisdagstema är - mjuk. På bilden ovan: Serafina, en mjuk och gosig kisse! Fin färg har hon också; vit och fin! Katten är inte vår, då vi tyvärr inte kan ha djur inomhus pga allergi!


Ja, det var denna veckas fotoutmaning det!


*********************************************


Nu över till något helt annat; nämligen ett gammalt fint skåp som jag har ståendes här hemma. Frågan är: ska jag måla det vitt eller ska jag låta det vara som det är och istället behandla det med linolja och terpentin?


Vanligtvis brukar inte det vara en så svår fråga, i och med att jag målar det mesta vitt, men med just det här skåpet velar jag lite fram och tillbaka...vitt eller linoljat? Skåpet ska stå i ett rum med neutralt grå väggar (S 2000-N), så det kan bli snyggt vilket som. I bland kan det vara bra att bryta av med något som inte är vitt också...men bara ibland ;) Skåpet är förresten "J"s mormors gamla skåp, så det är ju arvegods också!

Ja... vitt eller linoljat?





9 kommentarer:

Karin Berg sa...

Katten ser så mjuk och go ut. Vi har inte heller katt men det beror inte på allergi utan mer på att min man är rädd för katter...

Anonym sa...

Linoljat!

Norrsken och stjärnfall sa...

En sådan söt katt. Ja visst är de mysiga de små liven. Fin blogg förresten, det är första gången jag kikade in här men jag återkommer gärna!

Anonym sa...

Även jag är allergisk mot katter, men på bild stör de ju inte eller om man träffar dem som hastigast någon annanstans. Härlig vit och mjuk päls! *L*

Vita små hjärtan sa...

Vit...(troat jag)..men även oljad kan vara fint. Jag gillar både och... Kram

Vita små hjärtan sa...

Undar hur jag stavade där hi hi... Tror jag... skulle det vara!!! :)

Jessica sa...

Jag hade kört vitt, men båda är fina!

Stina sa...

Vilken go katt.
Jag tycker att det ger liv och värme mitt i det vita om man bryter lite. Jag har ju mycket vitt, men ocks¨väldigt ljust grått här och där.
En brytning skulle inte sitta fel.
Kramis

Lilla fröken kavat sa...

Tack för alla era åsikter om skåpet!