torsdag 20 november 2008

Jul i 1800-tals gården!

Jag har suttit och kollat igenom foton vi sparat på datorn, och det är många foton det vill jag lova! Det blir ju lätt så när man har digitalkamera; det är så lätt att bara tanka över till datorn! Jag hittade några bilder från min systers födelsedag i fjol (hon fyller några dagar innan jul), och eftersom det snart är advent; vad passar väl bättre än lite julinspirationsbilder! "M" bor i ett gammalt fint hus med mycket själ i, mycket lite är omgjort eftersom de velat bevara den gamla charmen. T.ex, trappan till övervåningen är brant och jättesmal och trappstegen är desamma som folk trampat på sedan huset byggdes på 1800-talet. Trappstegen är urgröpta och charmigt nötta efter över 200-års slitage. Helt otroligt att sånt fortfarande finns bevarat!

Pardörrarna in till verandan...
Pardörrarna som leder in till huset

Juligt med tända ljus på glasverandan!
Köksfönstret. Kolla vad hon läser då :)


Varmt kaffe eller? "M" i egen hög person :)

Vardagsrummet... Tyvärr blev bilderna lite mörka eftersom batteriet till blixten gav upp!


Visst ser det mysigt ut!

2 kommentarer:

In my house sa...

Hej hopp,,, vilken fin gran här ovan,,, så mycket lampor och så jämt,,, Mmmmm" advent kommer med storm steg,,,, fanken va fort de går..... ha de gottit kram josse

helenesskolsida sa...

Hej!

Ja adventsstaken är i porslin. Köpte den för några år sen och kommer tyvärr inte ens ihåg vart jag köpte den. Vet att jag ett tag ville ha en ny för jag tyckte den var ful men det är tur att man kan tänka om!

Kram!