torsdag 6 november 2008

Sovrummet = Fulrummet

Här är alltså husets absolut fulaste rum! Eller förresten, näst fulaste rum. Inget kan ju slå vårt badrum på nedre våningen i fulhet; gula väggar med breda bruna lister runt dörrar och fönster! Vänta bara tills jag kommer iväg till Rusta för att köpa 10 liter vitfärg, då är det slut med det gul/bruna badrummet!

För att återgå till sovrummet! Det finns ingenting i detta hiskeliga rum som matchar något annat! Varken gardiner, överkast eller möbler matchar. Läskiga struktur tapeter som har gulnat (om man kollar riktigt noga kan man se att jag har varit framme med vitfärgen i ett halvhjärtat försök att få det lite finare). Väggen rakt fram målade jag med beige färg direkt vi flyttade in i fjol. Det blev inte bättre! Tapet med struktur är ful, ful, ful i alla nyanser. Så är det bara!

Fulrummet från dörren sett...

och från andra sidan. Lägg märke till den ofrivilliga "fondväggen" vid sängens huvudsida. Förra ägarna slog igen en portal till det som nu är "D"s rum. Har ingen aning om vad det ska bli av detta rum! Sambons enda förslag är att han vill ha det "rent, utan mycket prylar och en platt-tv mittemot sängen :)) Jag är bara så glad att det är mörkt när vi går och lägger oss!

Det enda som är bra med sovrummet är att vi har en jättestor balkong mot solsidan, alltid något att skryta med i brist på annat!
Ja, om det är någon som har några bra idéer så fram med dom bara!

5 kommentarer:

Anna sa...

Sängkappan tycker jag ser fin ut, utgå från den och behåll det blåa i rummet.

Vita längder från IKEA skulle göra STOR skillnad för att få till lugn i rummet.

Möblerna ser väl annars ut att vara i samma träslag? Björk? Ljust och fint.

Angående det ofrivilliga fondpartiet, tittar det ut något från väggen? Kan du kanske inte häfta upp ett fint tyg där?

//Truffles

Smått och gott hos Lina sa...

Jag skulle precis sin anna på smultronbacken lägga in vita gardinlängder. Så en stor ljus matta på golvet. Sängbord tror jag också skulle öka mysfaktorn. Härligt stort ljust rum är det.

Ha det bra!
Lina

Lilla fröken kavat sa...

Truffles: Sängkappan har jag sytt själv då sängen är så pass hög att ingen sängkappa passade! Jag har funderat på att sätta upp ett tyg vid sängen, men har inte hittat något som jag gillar... tips?

Lina: Ja, vi borde nog införskaffa sängbord, helt klart! Rummet är, som sagt var, rätt stort. Får fundera på nya gardiner och matta också.

Tack för hjälpen, kom gärna med fler tips!

Unknown sa...

Men rummet har ju en underbar öppenhet!! Gå på det vitta, det är mitt råd... jag måste gå tillbax och titta mer KRAM Petra

Unknown sa...

...hm, ja jag skulle måla allt vitt och ha ljusa tunna gardiner och titta om det inte gick att måla golvet vitt... Men nu är jag ju en överdriven älskare av frägen vit, hihihi KRAM Petra