lördag 15 november 2008

På vift i grannstaden!

I morse vaknade lilla "M" klockan 7.00. Inte helt bra tid att kliva ur sängen en lördag, det är tur man är morgonpigg! Efter frukosten fick "J" den ovanligt ljusa idén att vi skulle åka till grannstaden... nice! Då man bor i en så liten stad som vi gör, är det alltid uppskattat att få åka någonstans där det finns lite mer butiker.

Helt otroligt vad mycket folk det är ute en lördag, det var nästan omöjligt att hitta en parkeringsplats! När vi väl parkerat bilen bar det av till Åhléns i full fart! Jisses vad mycket fint det finns där, hur mycket julpynt som helst. Jag såg minst 100 saker jag bara "måste ha". Det hade öppnat en ny superfin butik, "Gårdsbutiken" som sålde allt från hemlagad Daim tårta och kaffe och te på lösvikt till jättefina, och billiga, saker i Fil de Fer. De hade även änglarna från "Willow Tree" och ett jättefint fågelhus i zink till rena fyndpriset! ´

På hemvägen åkte vi in på Jysk. Jag och barnen gick in medan "J" satt i bilen. Det är helt omöjligt att få in honom på den affären: "Aldrig i livet att jag går in i den tantaffären!" Nähäpp, tack för den vinken ;) Jag hittade en jättesöt lykta (jag och mina lyktor), som jag bara måste ha! Ja jag blev ju inte direkt rånad, den kostade bara 49:-. Nu står den i mitt köksfönster och lyser så fint!

När vi kom hem snöade det för fullt, så jag och barnen gick ut för att göra en snögubbe.



Mysigt, eller hur?

2 kommentarer:

helenesskolsida sa...

Åh, vad snö! Jättemysigt! Här har det blåst och varit ganska "varmt" i luften. Fin lykt adu införskaffat! Jag har också dille på lyktor men vet aldrig vad jag ska ha dem till :-)

Kikar in här hos dig ibland och inspireras, vill ändra så mycket här hemma men maken är inte riktigt på samma linje som jag :-)

/Heléne

Mamma Anka sa...

Det låter mysigt med utflykt med familjen, hittar man då även fynd av olika slag (snygg lykta) är det ju ännu bättre.
Avundsjukan osar kring mig när jag läser om snön! :D //Ankmor FL