torsdag 27 november 2008

Vitt ute, vitt inne...


ja och en del rött också, förstås! Det har snöat en hel del, hoppas att det ligger kvar nu bara. Jag såg två rådjur som mumsade på de få äpplen som fanns kvar på trädet, tyvärr hann de smita innan jag fick en bild på dom!
Jag höll ju på att vela fram och tillbaka när det gällde vilken färg jag skulle ha på köksväggen; så här blev det iallafall! Jag valde vit till slut, den grå såg mest ljusblå ut i dagsljus, usch! Jag bytte hissgardin och pyntade lite i fönstret också. Det blir så mysigt när man får ta fram adventsstakarna, speciellt när det är snö utanför fönstret! Jag klädde om den gamla fula anslagstavlan med överbliven tapet och satte dit gardinklämmor för att nypa fast foton och lite annat. Så här blev den med tapet:

Hittade en gammal knopplist som jag målade grå. Det är alltid bra med lite extra knoppar i köket ;)


Nä, nu ska jag ner i källaren för att leta julstjärnorna och resten av adventsstakarna!







2 kommentarer:

Anonym sa...

Fint! du kan komma hem till mej å pynta åså ....


Peson

Beas sa...

Jisses vad mysigt! Jag tycker mycket om din anslagstavla. Verkligen fiffigt med gardinringarna. Det ska jag försöka komma ihåg när det är dags att ta tag i min egen anslagstavla.

Ha en bra söndag!

Kram Bea