fredag 30 januari 2009

Våren är här!






I allafall i vårt vardagsrumsfönster, där jag bytt till vita vårgardiner! Utanför fönstret är det långt ifrån vår; -3 grader och snön ligger i höga drivor.

Nu räcker det med snö för i år , tack!


"D":s rum är snart klart i allafall! I går tapetserades fondväggen, så nu återstår det att ställa in alla möblerna igen. Jag tog en paus i möbelsläpandet för att sy en hissgardin med knytband upptill. Lite trixigt med små barnahänder som så väldigt gärna vill vara med när mamma syr =)

När ändå symaskinen var framme, passade jag på att sy en lampkjol till den tomma lampskärms stommen. Jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag gillar den, eller inte... I värsta fall får jag väl förpassa den till källarförrådet ;)


Nä, nu är det väl dags att fortsätta släpa möbler igen. Det går framåt, om än långsamt!




4 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Det är piffandet som är det roligaste, själva målandet och tapetserande är bara en transportsträcka till målet.
Kram Anna

Lilla fröken kavat sa...

Håller absolut med dig =)

Karin Berg sa...

ja, det räcker med snö nu :-)

Vita små hjärtan sa...

Lycka till i släpandet!!! Kram