fredag 13 mars 2009

Lite nytt porslin...


skulle nog behövas!
Jag hittade det här fina porslinetPar Courrier. Jag tycker att det ser jättefint ut; enkelt, men ändå påkostat. Muggarna i samma serie är också fina! Perfekta att dricka sitt morgonkaffe ur :)
Vardagsservisen som vi äter på nu är arvegods från min mormor och morfar, Stig Lindbergs "Prunus" från 70-talet. Den går inte av för hackor den heller visserligen, men tyvärr har många av tallrikarna gått i kras och att komplettera med tallrikar från Tradera är inte att tänka sig, då en enda tallrik kan kosta flera hundra! Dessutom skulle inte det vara riktigt samma sak heller; det är ju lite speciellt att äta på det porslin som mormor och morfar köpte när dom gifte sig. Samma porslin som jag åt på när jag var liten... det är nostalgi det!

6 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Hejsan! Första gången jag hittade hit. Fin blogg du har, har kikat runt lite. Söta vimplar du gjort.

Linda :)

Jessica sa...

Ja vilka fina och underbara tallrikar skulle passa här hemma med ha en underbar helg kram jessica

♥ Fyra årstider sa...

Ser väldigt fint ut.
kram Lotta

LillaFlisan sa...

Jättefint porslin!


Trevlig lördag!

Kram

Flisan

Fröken Fräken sa...

En vacker servis, och det kan ju vara roligt med lite omväxlling också, även om Prunus är stilig också! :-)

Vita små hjärtan sa...

Så fint! Kram