onsdag 11 mars 2009

Måla, måla...




Ja, det är vad jag har sysslat med hela förmiddagen idag!
Egentligen skulle jag bara gå ned i tvättstugan och hämta tvätten, men väl nere i källaren kom jag på att jag fortfarande inte målat klart de två gamla stolarna som jag tänker ha på kortsidan matbordet, när de väl blir färdiga. Det var lika bra att släppa tvättsäcken och börja måla! Efter jag hade målat stolarna första omgången, började jag rota i förrådet. Där hittade jag en trasig julstjärna som jag först tänkte slänga, men jag blev tvungen att provmåla den med resterna av svarta sprayfärgen. Det blev väl rätt ok, bättre svart än guldglittrig iallafall! På bilden ovanför så väntar den på sitt andra lager färg ;)
Efter att ha stått nere i källaren halva dagen, omgiven av slipdamm och stinkande färg, har jag nu fått en envis huvudvärk som vägrar släppa... nä, det är väl lika bra att klä på mig och gå ut en sväng nu :)

4 kommentarer:

Jessica sa...

jag har en likadan julstjärna som jag målade vit och den vart också bra kram jessica

Stina sa...

Det blir fint det där ser jag.:-) Kram

Jessica sa...

hej vad glad jag vart då jag såg att du lagt dig på listan att följa min blogg, det känns så kul att nån vill läsa det jag har att skriva så tack det värmer. Kram jessica

Vita små hjärtan sa...

Blir bra det där... Kram