söndag 29 mars 2009

Ja, då var ommålningen avklarad!






Det känns så skönt att det äntligen är klart! Jag började alltså med att måla väggarna i kök/matrum i fredags. Lite klurigt var det allt, eftersom jag kände mig för lat för att bära ut möblerna innan ;) Det blev till att först måla halva rummet, sedan putta möblerna till andra sidan, måla andra sidan och sedan putta tillbaka möblerna igen. Vilket sjå!

Jag blandade till nyansen själv; en ljust grå, nästan vit färg blev det. Det blev så ljust och fint! När jag hade rollat halva första väggen, vände jag mig om och kollade på parketten... oops, alldeles prickig! Det blev bara till att hämta täckpappen och täcka golvet. Jag hade aldrig kunnat tro att det skulle vara ett sånt krångel med att få ut en rulle täckpapp! När den äntligen låg där den skulle, så var den halare att gå på än värsta isbanan!

På lördagsmorgonen kom jag ner i köket och konstaterade att det såg väldigt ljust och fint ut i dagsljus! Tyvärr såg dörrposterna, elementen och listerna inte lika fina ut; de såg alldeles nikotingula ut mot den ljusa väggen, suck... Det var bara att hämta fram färgburken och fortsätta måla.
Nu är allt äntligen klart, bara några tavlor som ska på plats igen. Jag känner mig faktiskt riktigt nöjd med resultatet!

6 kommentarer:

Jessica sa...

oj vad bra det vart jätte fint vad kul jag gillar din tapet också ha det bra nu och va rädd om dig och dina kram jessica

Jessica sa...

hejsan ja jag har också 10 mil enkelresa till Sundsvall å vi åker dit rätt ofta då grabbarna gillar bollarna på ikea och jag gillar att handla hihi.
Jag skulle vilja kolla in nätbutiken mixin på alnö vet ej om dom har en gårdbutik men jag tror det där finns det mycket fint på nätbutiken alltså. www.mixin.se Ha det bra kram jessica

Jessica sa...

Skickar vidare detta till dig så man vet lite mer om dig hihi ha det bra kram jessica
Allmänt test 2

Vilken svordom använder du mest?
Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Var köper du dina matvaror ifrån?
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
När var senast någon stötte på dig?
Vad åt du till middag senast?
Kan du vissla?
Tittade du på tecknat när du var liten?
Äger du några popband t-shirts?
När flög du senast?
Pratar du några andra språk?
Har du gråtit offentligt?
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Vad har du med dig in på bion?
Vad har du för väder?
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
När sov du senast på golvet?
Vilken är din favorit drink?
Gillar du din boendesituation?
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Hur gammal blir du nästa födelsedag?
Tror du på liv på andra planeter?
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Tycker du om att krama folk?
Äger du en digitalkamera?
Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Är du mörkrädd?
Tre saker du alltid har med dig?

hem ljuva hem- helena sa...

Det blev jättefint!

Anonym sa...

Kanon vart det!
keep up snart ska du få smakråda åt mej ;)

Vita små hjärtan sa...

Riktigt snyggt!!! Kram