fredag 17 april 2009

I dag skiner solen!


Åh vad härligt det börjar bli ute nu! Visserligen kan man inte skryta med någon vårvärme, men den kommer väl så småningom! Det börjar så sakteliga komma upp lite vårblommor i rabatterna också. Som den morgonmänniska jag är, tycker jag om att stiga upp rätt tidigt på morgnarna. Det känns skönt att få lite tid för sig själv innan barnen stiger upp, läsa lite bloggar, gå ut en sväng i tystnaden. Fast nu är det mer fågelkvitter än tystnad ute; härligt!

Jag tänkte passa på att svara på lite "skicka-vidare-frågor" som Jessica skickade mig för ett tag sedan.


Vilken svordom använder du mest?
"Jäklars", blir nog den mest använda svordomen
.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Jag ställer aldrig väckarklockan, jag vaknar alltid senast 6.00 på morgonen!

Var köper du dina matvaror ifrån?
Tyvärr blir det oftast från Hemköp = dyrt!

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Ja, alltid ;)

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Jag skulle åka till IKEA och köpa det mesta, he, he...

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Ja, faktiskt!

När var senast någon stötte på dig?
Ja, det hände på krogen sist, men det var ett tag sedan jag var på krogen, faktiskt.


Vad åt du till middag senast?
Korv och makaroner. Very glamorous ;)

Kan du vissla?
Japp!

Tittade du på tecknat när du var liten?
Japp!

Äger du några popband t-shirts?
Nope!

När flög du senast?
För många år sedan!

Pratar du några andra språk?
Ja, engelska och lite tyska som sitter i från skoltiden.

Har du gråtit offentligt?
Japp!

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Inga tatueringar, men en näspiercing och åtta hål i öronen har jag. Fem av hålen gjorde jag själv när jag gick i nian, med en nål och en isbit bakom örsnibben.


Vad har du med dig in på bion?
Trocadero och en påse Ahlgrens bilar.

Vad har du för väder?
Strålande sol!


Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Gick aldrig gymnasiet, gick Komvux. Historia och musik gillade jag, men jag har bäst betyg i Svenska!

När sov du senast på golvet?
Det händer ofta när jag ligger på golvet och tittar på tv!


Vilken är din favorit drink?
Gillar inte drinkar; jag dricker helst öl!


Gillar du din boendesituation?
Ja, det gör jag!

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Klarar mig på 5-6 timmar.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Nä, inte just nu, men de kommer nog snart att bli det!

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nope!
Hur gammal blir du nästa födelsedag?
36

Tror du på liv på andra planeter?
Nope, men på ett liv efter detta.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Shit happens! När man slår i botten finns det ingen annan väg än uppåt!

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Oh, ja!

Tycker du om att krama folk?
Det beror på!

Äger du en digitalkamera?
Ja, två!

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Anki Bagger för flera år sedan. Det var nog mest för allt smink jag hade på den tiden. Jo, just ja...Jannike Björling var det en arbetskamrat som jämförde mig med; också för måånga år sedan!


Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Det beror på vem det gäller.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nope!

Är du mörkrädd?
Nope!

Tre saker du alltid har med dig?
Barnen :) Nä, då...Nycklar, läppstift och pengar.

2 kommentarer:

Jessica sa...

hihi kul att se vad du svarat, och nu vet man lite mer om dig.
Ja även här lysser solen och man kan hoppas på lite vårvärme idag. Vi ska snart sätta oss i bilen och fara till Bollnäs där vi ska hälsa på en god vän till mig, men jag måste vakna till först för jag är inte som du en morgon preson jag är trött trött och har inte jätte trevligt morgonhumör så jag brukar sitta med bloggar och l'sa för att vakna till och barnen tittar då på tv för alla tre av dom är morgon pigga och vill kliva upp innan 6 på morgonen urk. Ha det gott kram jessica

Home No.1 sa...

Hej här fick man lite info direkt om dig när man tittade in kul!
Och roligt att du ville vara med på utlottningen hos mig!
Kram Annica.