fredag 17 april 2009

Mitt väggskåp, före-efter bilder

Oj, oj... två inlägg på samma förmiddag! Var ska detta sluta? ;)

Jag kom just på att jag måste visa mitt fina väggskåp som jag målat vitt. Tidigare var det rött, som synes. Väldigt,väldigt rött! Det har suttit på en vägg i en källare i ungefär 40 år, innan jag räddade det.

Före
Efter första strykningen
Efter många omgångar med målartvätt, slippapper och fyra lager vit färg, blev det så här:




Här hänger det på plats på väggen i matrummet! Det enda som måste fixas är en ny knopp i porslin, till det lilla skåpet i mitten av hyllan. Jag känner mig faktiskt riktigt nöjd med slutresultatet!

14 kommentarer:

Vi sa...

Hej!

Vilket fint skåp du har fått tag på. Blev kanon snyggt!!

Kram Annica

Karin Berg sa...

det blev ju skitsnyggt! Tänk att en omålning kan göra så mycket :-)

Lilla fröken kavat sa...

Ja, jag blev jättenöjd!

Johanna sa...

Oj, vilken skillnad! Verkligen sött skåp. Ha en bra helg!

Inas sa...

Hej Du!
Det blev ju fint det där. Ha en trevlig helg Och goa kramar Ina

Fröken Fräken sa...

Vilken fin hylla/skåp som du fått tag i! Och jag är djupt imponerad över hur vitt som du fick det, måla över rött brukar ju vara en mardröm! FÖrstår att du har slitit, men det var ju värt det.

Jessica sa...

det blev ju jätte fint skåp, och lite ovanligt skåp så det är ju extra kul. du har verkligen varit duktig ha en fortsatt trevlig helg kram jessica

hem ljuva hem- helena sa...

Det blev jättefint!!

StinasLoppis m.m sa...

Oj vad fint det blev ,det var ju väldigt rött innan .Kram /Stina-titta gärna in hos mej om du vill

Vita små hjärtan sa...

Oj vilken förvandling!!! Jättefint! Ha en bra dag!

Ekebo sa...

Snyggt skåpet blev! Fin blogg du har det är första gången jag tittar in här. Kram Malin

Vita drömmar och choklad sa...

Jättefint blev skåpet!!
Kram Camilla

kockajäveln sa...

de va ett snyggt skåp:)

Lilla fröken kavat sa...

Tack för alla fina kommentarer =)