fredag 3 april 2009

Loppisfynd!







Ja det har varit en hektisk vecka det här, därför har det blivit dåligt med bloggandet. Jag har försökt påskstäda och hitta lite fint pynt, men jag är inte så särskilt förtjust i porslinstuppar och små prydnadsfigurer! Det blir väl till att pyssla lite eget pynt med barnen istället.

Förutom det har jag bakat tårta och lite annat till min pappa som fyllde jämnt igår! Det har blivit en del tvättande av urväxta barnkläder också, eftersom jag anmälde mig till bytardagen på Församlingsgården i morgon. Det är inlämning av kläder och vagnar idag, så jag satt uppe till 24.00 igår för att märka grejor med frystejp. Det var inte det enklaste att försöka få frystejp att sitta kvar på tyg, kan jag säga!

I går hann jag faktiskt med att smita in på en loppis också :) Det fanns precis hur mycket som helst där; synd bara att bilen redan var så fullproppad med grejor att det inte gick att få in så mycket mer i den! Jag lyckades iallafall få med mig en del smågrejor, bl.a en gammal spegel med fasettslipad kant och ett gammalt glasögonfodral i metall med en gammal typ av almanacka utstansad i metallen. På ena sidan av fodralet står det: "Förswenskad 1787. 4/1". Undrar vem som som använt sig av dom gamla glasögonen en gång i tiden?


5 kommentarer:

Karin Berg sa...

jättesnygga loppisfynd. Speciellt spegeln var jättesnygg!

Lilla fröken kavat sa...

Ja, visst är spegeln söt? Jag gav bara 10:- för den!

Jessica sa...

ja nog var han tung det märkte jag då jag bar han från bilen till bilen fick jag hjälp av två snälla gubbar men dom ville inte följa med hem och bära in det åt mig konstigt va hihi ha en underbar helg kram jessica

Inas sa...

Hej Du!

Vilka fina saker som du fyndat... Ha en bra söndag goa kramar ina

Vita små hjärtan sa...

Vilka fynd! Å gamla glasögon är väl för söta! Kram