fredag 24 april 2009

Solen skiner...



och jag sitter inne... not so smart!

Nä, men jag har drabbats litegrann av "jag-ska-bara-göra-det-här-först" innan jag går ut. Tydligen måste jag göra både det ena och det andra, eftersom jag fortfarande sitter här! ;)

Jag började fixa med ett gammalt fönster (eller snarare ramen från ett fönster då själva glaset fattas), som jag tänkte ha som ram till några svartvita foton. Vi har rätt högt från golv till tak i trapphuset, så jag hade tänkt göra ett kollage med bilder och hänga upp där. Jag rotade fram en liten ljuskedja från jullådan, för att hänga runt ramen så att det skulle bli lite "mysbelysning" där i trappan.
Precis när jag hade valt vilka foton jag skulle ha och hade förstorat dom, vad hände då? Jo, givetvis gick det inte att skriva ut bilderna för att den gula färgen var slut i skrivaren! Den gula färgen!
Men alltså, vad behövs den gula färgen till i ett svartvitt foto?

Ok...det blev alltså inga svartvita foton gjorda idag då... Jag kan i allafall visa ramen och ljuskedjan, så kan ni tänka er in i hur fiiint det skulle ha varit med foton där i! =)


4 kommentarer:

Karin Berg sa...

jag sitter också inne, nu när solen skiner. Men jag är illa tvungen för det är ju på jobbet. Men snart 'är det dags att gå hem då ska jag ta en promenad :-)
Trevlig fredag.

Jessica sa...

jag blev inne på eftermiddan men det var för att jag jobbade hela förmiddan var vi ute och krattade hoppas du får en under bar helg kram jessica

Vita små hjärtan sa...

Men det blir flera vackra dagar så du hinner ut!!! :) Kram

Vita drömmar och choklad sa...

Hej, hoppas du fått lite sol på dig i helgen =)

Fint fönster du fixat. Blir nog jätebra med foton i!

Kram Camilla