onsdag 10 december 2008

I dag hade jag tänkt...

..julpyssla. Fixa nytt pynt i vitt och silver till granen, och sy några julstrumpor till barnens rum. Men det blev inget av med den saken. I morse vaknade lilla "M" med rödrosiga kinder, skrällhosta och feber. Förkylning, igen! Så idag har vi bara tagit det lugnt. Medan jag stökade runt i köket, tittade "M" på Disney. Efter ett tag tyckte jag att det var oroväckande tyst i vardagsrummet. Oroväckande tystnad brukar oftast betyda att det är något bus på gång...


Men inte denna gång! Lilla "M" hade, helt ljudlöst, smitit i väg upp på sitt rum för att titta i en bok. Hon var så koncentrerad att hon inte ens märkte att jag kom... Sötunge!

1 kommentar:

helenesskolsida sa...

Jag tysthet brukar vara tecken på något jäkelskap men ibland kan de förvåna. Minns en gång när sonen lekte på övervåningen och sen var det knäpptyst. Går upp men inte är han i sitt rum, istället har han krypit ner i min sänghalva med två blockljus, några bilar och somnat! Ibland överaskar de, de små underbra liven!

Kram/Heléne