fredag 12 december 2008

Snön lyser vit...

på fur och gran, och jag blir nog tvungen att skotta altan... ;) Jo så är det nog. När jag tittade ut i morse så snöade det fortfarande. Hela dagen i går föll snön i stora flingor, hela natten likaså, och det snöar fortfarande! Det låg en decimeter snö på altanräcket, bara sedan igår kväll.

Jag som flyttade zinkbaljan med ljung, från entrén till altanen på baksidan, för att inte snön skulle tynga ner ljungen. Det hade jag inte mycket för! Snön drev in på altanen också, så ljungen låg under ett tungt täcke snö... Ja, ja bor man i norrland så ska det snöa i december!

Jag försökte hitta en liten tät gran eller enris, att sätta en liten utebelysning i, men jag hittade inget som passade. Som tur var hade jag lite sparad mossa som jag plockade innan frosten kom. Sedan var det bara att hämta hönsnät i boden och forma det till en kon, täcka den med mossa och hänga dit belysningen. Klart!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint det är hos er med all snön. Underbart.

Smart av dig att fixa till det med mossan och belysningen. Jättefint. Är så mysigt med all (inte färgade)utebelysning som finns ute just nu.

Ha en mysig luciahelg

Kram Mettan

Lotta sa...

Vilka härliga vintriga bilder! Här snöade det i natt och en del av morgonen, men det är redan borta igen. Så är det att bo i Skåne!

Ha det gott!
Kra
Lotta

Lilla fröken kavat sa...

Ja, visst ser det mysigt ut!