måndag 8 december 2008

Snö, julpynt och lite annat...



Det snöar igen! Slut på regn och slask, hoppas att snön ligger kvar till jul nu. Jag var ute och fotade lite utanför huset i eftermiddags; det ser betydligt "juligare" ut från utsidan än vad det gör inomhus!

I fredags var vi på "D":s julfest på skolan. Vi hade tagit fel på tiden så vi höll nästan på att komma försent! När man är klassförälder så borde man väl åtminstone veta vilken tid det börjar, men så blir det när man ska vara duktig och memorera alla tider, istället för att skriva ner dom ;) Ja, vi hann ju dit i tid som tur var!

Tidigt på lördagsmorgonen åkte "J" och "I" med morfar till stugan; det var nollgradigt inomhus när dom kom dit. Brrr! Tur att inte "D" följde med, hon skulle ha gråtit ihjäl sig för hon står inte ut med kyla, helst inte när det är kallt inomhus! "I" däremot, biter ingen kyla på, han är lika gärna ute i -25 grader som i -1. Märkligt att två barn kan vara så olika...

Idag har jag försökt julpynta lite i hallen och köket. Jag satte upp en liten adventsgran med belysning på byrån i hallen. Jag tycker om när det luktar gran inomhus, det luktar verkligen jul då! I köket planterade jag en hyacint i en vit lerkruka och inhandlade tre ljuskoppar i fattigmanssilver, 3 st för 20:-, mycket bra pris! "D" kom hem och sa: "åhh, vad du har gjort jättefint på köksön mamma!", så jag får väl räkna det som godkänt då!

Inga kommentarer: