lördag 27 december 2008

Tänt var det här!

Det går åt en hel del värmeljus så här års, både utomhus och inomhus!

Bastubänken, som står vid ingången, ser numera ut att vara mer skabbig än snyggt "shabby chic", som den var tänkt att vara från början. Det kan nog bero på att jag råkade ta fel färgburk när jag målade den; inomhusfärg istället för utomhusfärg! När jag sedan kom på misstaget, hade det redan blivit minusgrader ute och jag var alldeles bekväm för att bära in den och måla om den i källaren. Ja, så kan det gå!

Jag hade också knåpat i hop ett mosshjärta på bänken där ute, men det ser inte såå jättefint ut längre, tyvärr! "J" skulle sälja bilen och bestämde sig för att städa ut allt gammalt skräp och plocka ur alla verktyg, mejslar och annat småplock som låg i bagaget. När jag kikade ut såg jag att han hade lagt alla sina verktyg och mejslar på...just det... mitt mosshjärta! Grrr! "Jaha, var det ett hjärta? Det såg inte jag" Nä, nä, tack för det!

Inomhus brinner det massor av värmeljus, blockljus och så klart... kronljus! Härom kvällen höll jag på att skrämma slag på barnen när jag råkade hänga en lykta lite för nära en brandvarnare. Den började tjuta så gräsligt högt! Det var andra gången på två veckor som det hände också! Barnen kikar numera lite oroligt på mig när jag springer runt med tändstickorna... men det är väl förståerligt ;)




Inga kommentarer: