måndag 22 december 2008

Julen närmar sig!

Ja, då är det bara två dagar kvar till julafton, ja egentligen bara en...

Jag hade tänkt visa resten av bilderna igår, från min syster "M":s hus, men datorn krånglade så jag kunde inte få fram några bilder alls... nu funkar det iallafall så jag tänkte visa deras lite orginella badrumslösning...
Vad gömmer sig bakom glasdörrarna?



Jo, ett badrum i miniformat! Dom har ett jättefint gammaldags badkar med tassar i det lilla utrymmet som tidigare varit orkidérum. Innanför det lilla fönstret till höger ligger toaletten.
Finurligt, eller hur?

***********************************

I lördags förmiddag åkte vi en sväng till Jysk och köpte en julklapp. Lägligt nog visade det sig att de hade jätterea på julsaker. Jag hittade en jättefin takkrona med belysning som jag fick i födelsedagspresent av "J"; jag har ju den enorma turen * ironi* att fylla år på Annandagen.

När vi kom hem, klädde vi granen som vi var och sågade ner i värsta snöyran; den såg betydligt större ut när den kom in! Framförallt mycket bredare ;) Det var inte så mycket att göra åt den saken, utan det var bara att gilla läget och ställa den i julgransfoten. Barnen hoppade jämfota av glädje över att vi inte tog in plastgranen i år, så för deras skull spelade det ingen roll alls att granen tornade upp sig som en jätte i hörnet av vardagsrummet.



Nä, nu ska jag slå in några julklappar!

Inga kommentarer: