söndag 28 december 2008

Julgodis à la Leila



"J" och barnen provade härom kvällen att göra Leilas Rocky road. Det blev faktiskt jättegott!
Varning för kaloribomb säger jag bara... Absolut inget för GI fantaster, men är det jul så är det!

Jag provbakade receptet på dumlemuffins med glasyr och använde de större muffinsformarna och jisses vilka jättemuffins det blev! Av hela smeten blev det bara 8 st! "D" hade en kompis hemma, så de fick varsin jättemuffin till fikat. Kompisen undrade varför dom var så tunga, " jo, men det är ju småsten i botten av formarna, förstår du" sa "J" skämtsamt...

Dagen efter pratade jag med kompisens mamma, som undrade vad vi hade bakat för något, eftersom hon tyckte att dottern kommit hem och mumlat något om att hon hade fått bullar med grus i, hemma hos oss... oupps!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm det ser mumsigt ut! Jag hade planer på att testa Leilas smörkola men det bidde aldrig av :-/

Lilla fröken kavat sa...

Ja, det blev väldigt mumsigt! Tänkte också pröva smörkolan, men det hanns aldrig med, tyvärr...

Saga sa...

Hej! Javisst är det gott med Rocky road *jammi* andra omgången i år gjorde jag den utan dumle och utan marshmallows med tanke på min son med diabetes. Blev lika gott =) kanske lite mera GI då *haha*

Stina sa...

Åhhh...vad gott! Kan jag skicka efter några i ett paket?;-) Kram