onsdag 28 januari 2009

Borta bra men hemma....värst??



Kaoset breder ut sig här hemma...


Mest kaos råder i äldsta dotterns rum, där jag precis målat klart tak och väggar. Slipdammet ligger i tjocka lager, överallt! "D" hade bestämt sig för att hon ville ha vita väggar och svart/vit blommönstrad fondvägg.


Jag tycker att hon gjorde ett väldigt bra val där :) Jag blir själaglad över att få måla över de ljusrosa väggarna och kasta ut alla hemska rosa prylar med Disneyprinsessor på. Ut, ut, ut med alla fula plastprylar med prinsessor och rosa små hästar på! Jag småler för mig själv medans jag rensar bort alla "jag- är- för- stor -för -sådana -saker -nu"! Då det är på hennes eget initiativ det rosa åker ut, så tycker jag nog att jag (med gott samvete) kan få känna mig glad över att bli av med "fulprylarna".


Förra året klistrade vi upp stora fjärilswallies på två av väggarna i hennes rum. På förpackningen stod det: "Lämnar inga märken när de tas bort och fäster på alla plana ytor" Jo, men visst... tjena... det stämde inte alls, kan jag tala om! När vi skulle sätta upp dom, vägrade de först sitta kvar på väggen. När vi skulle ta bort dom, vägrade de släppa från väggen! Först efter vi blött ner hela väggen gick det att ta loss små, små bitar... och walliesarna som skulle kunna återanvändas... Det skulle man inte ens ha lyckats med om man varit en fena på pussel :)


Så fundera både en och två gånger innan ni klistrar upp wallies, det säger jag bara!


I morgon blir det till att tapetsera fondväggen; det kommer att bli spännande! Det arbetet överlåter jag till "J". Tyvärr har jag inte så mycket tålamod att jag orkar med att tapetsera mönsterpassade tapeter... efter det är det bara lite småsaker och piffing som fattas, sedan är rummet klart! Då kanske jag äntligen kan koncentrera mig på att få i ordning vårt hiskeligt fula sovrum!

3 kommentarer:

Karin Berg sa...

vi har haft samma problem med våra wallisar på dotterns garderobsdörrar.

Anonym sa...

bra jobbat S blir impad av dej då ja har vunnit flera mijoner ska ja tamefan använda dej som inredare.....

Vita små hjärtan sa...

Lycka till! Blir säkert kanon när allt är klart. Kram