onsdag 21 januari 2009

Säg det som inte går att fixa med lite vitfärg!






I morse var det väldigt kallt hos oss; iallafall inomhus! Ute var det fint väder, +2 grader och tösnö. Det som orsakade kylan inomhus var den fördömda pelletsbrännaren som lagt av...igen!


Efter att det skruvats och mekats och bytt fläkt, bytt tillbaka till gamla fläkten igen, då det inte var den som var felande, kom "J" på vad som troligen var fel. Han åkte iväg och fick låna hem den felande prylen med försäljarens ord ringandes i bakhuvudet:

"Hoppas verkligen inte att det är det som är felet, för då blir det dyrt!"


Visst var det det som var felet! Flera tusenlappar fattigare, på bara några timmar :( För att bli på liite bättre humör, gick jag igenom källarförrådet i hopp om att hitta något kul, gömt i flyttlådorna. Jag hittade en gammal lampfot i mörkt trä som jag sprayade vit ; den blev genast mycket snyggare! På bilden ovanför ser den ljusblå ut, men det var bara för att kamerablixten inte gick igång.


Stolen hittade jag i min mammas förråd, den har tidigare varit mormors. Jag hittade två likadana som jag tänker måla och klä om sitsarna på, sedan tänker jag ställa dom på varsin kortsida av matbordet. Förhoppningsvis blir det lite bättre än de klappstolar som står där nu! Stolarna är inte i samma stil som möblemanget som står där nu, men jag tycker att det blir mer personligt, och lite kul att blanda olika möbelstilar. Allt efter talesättet: "något gammalt, något nytt, något lånat..."

5 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Allt kan man fint fixa med lite vit färg... Kram

Lilla fröken kavat sa...

Ja, det tycker jag absolut ;)

Vita små hjärtan sa...

Köpta, ett på jobbet, ett på nätet Vimsa dekor. Ha de gott...

Karin Berg sa...

snygg stol. Blir ännu snyggare med lite piff

Fröken Fräken sa...

Aha! Jag är precis på väg ned i källaren för att lokalisera en lmapfot som jag tänkt måla vit sedan en vecka tillbaka! Nu får jag ju lov att ta tag i det.

Vad roligt att du gav dig tillkänna hos mig, och tack för din snälla kommentar! Sådant gör det så roligt att fortsätta blogga!