måndag 5 januari 2009

Kyligt- men såå vackert ute!







-22 grader ute, rimfrost i träden och i krukan med ljung! När vi tittade ut i morse skuttade fyra rådjur förbi alldeles utanför fönstret. "I" fotade dom genom rutan, så bilden är inte den allra skarpaste, men dom går att ana där inne i dungen.

Vid lunchtid blev jag ändå tvungen att trotsa kylan och gå ut, för då tittade solen fram! Jag kastade mig raklång på mage i en snödriva utanför huset och började fota. Vi har en liten stig utanför husknuten som används rätt flitigt, av både grannar och andra, som "genar" när de går in till stan. Som tur var kom det ingen på stigen just när jag låg där i min snödriva. Det skulle nog ha sett en aning märkligt ut att hitta någon liggandes raklång på mage, utan vantar och mössa, pillrandes på ett kameraobjektiv...

2 kommentarer:

kvinnan med koftan sa...

Låter som du bor jättefin!
Och fina bilder...

Lilla fröken kavat sa...

Tack, tack!