torsdag 8 januari 2009

Kreativa barn!


Den sista dagen på lovet var ”D” och lilla ”M” väldigt kreativa! Storasyster ”D” hade bestämt att hon och lillasyster skulle göra trolldeg. Innan jag ens hade gnuggat ”gruset” ur ögonen, (man har ju blivit lite bortskämd med att sova länge på morgnarna under lovet), hade det sökts efter recept på Internet, och skrivaren var i full gång med att spotta ur sig papper...



Efter en stund med full aktivitet i köket, kom ”D” in och visade vad hon och syrran hade gjort. Det var allt från gubbar och gummor, bollar, hjärtan och så en jättefin ros, som ”D” hade gjort alldeles på fri hand! Titta vad fin den blev efter hon målade den! Hon är lite konstnärligt lagd, min lilla 8- åring :) Hjärtat bredvid har 3- åringen gjort.



*********************************************************


En annan lite rolig sak som jag upptäckt med systrarna ”D” och ”M” är att dom, precis som jag, är väldigt intresserade av att titta på inredningsprogram på Tv. Storebror ”I”, han är mer intresserad av fakta- och djurprogram han :) Nu ikväll kollade jag på ”Homestyling” och båda mina tjejer satt som paralyserade framför Tv:n! När sedan Antikrundan började, pep ”D” iväg illa kvickt, för det programet gillar hon definitivt inte! Lilla ”M” satt fortfarande kvar och beordrade mig med en 3-årings auktoritet:


”- Kan du flytta på dig mamma! Jag tittar ju faktiskt på det här programmet ju!”



Ja, man kan inte annat än att smålé åt dessa tossiga barn :)

3 kommentarer:

På min gatan i stan sa...

Men va fint!!! Härligt när barn skapar!!! :-)

ha en fin dag!

Kram!

Lilla fröken kavat sa...

Ja, jag tycker det jag med ;)

Mitt vita staket sa...

Hej...va kul nu hittade jag hit via en ny bloggerska mysig blogg har du..Trevlig helg..Sussie