fredag 9 januari 2009

Inte helt planenligt...


Nu när julen är utstädad, tänkte jag hänga upp nya gardiner i ljusare nyanser. Det gick väl inte direkt som jag hade tänkt mig!
Jag har en hissgardin i linne, med tvärgående tunna pinnar inuti, (för att det ska bli snyggt fall på den när den hissas upp!). Den hade jag tänkt ha i köket. Efter jag strukit den och bråkat med diverse snören och jox, som envist fastnade i strykjärnet, lade jag den på sängen under tiden jag tvättade fönstret. Jag ropade på barnen för att tala om att dom absolut inte, fick leka på sängen!

Jag hade plockat fram lite andra gardiner också, som jag tänkte stryka senare. Dom lade jag också på sängen... När fönstertvätten var avklarad tänkte jag hämta en torr tröja eftersom jag lyckats blöta ner den jag hade på. Sedan satte jag mig... på sängen... Ok, inte bra! Jag bröt av varenda lite pinne i hela hissgardinen!

Ja det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Det blev till att hämta en annan gardin i stället och nu får den hänga där till jag fixat något bättre. Det är en himla tur att det är Rea i de flesta butiker nu!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Börjar du bli lika tanksprid som mej?

Lilla fröken kavat sa...

Jaa... jag tror att det kan vara så ;)

Anneli sa...

Hmmm - vilken tur att det inte var barna som gjorde det - den komentaren brukar jag få höra...
Men som alltid så ordnar det sig..
Kul att titta in hos mig...
Kram/Annelie

kvinnan med koftan sa...

men det blev bra ändå!
Och du har rena fönster, mer än vad jag har...

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Tack för din kommentar!
Nu hittade jag din blogg..ler
Kram och ha en trevlig helg/Irene

Karin Berg sa...

den gardinen var ju snygg!tyvärr så har jag inte ens en gardinstång i köksfönstret..

Vita små hjärtan sa...

Tack så mycke, blir väl en del ändringar o fix innan man är nöjd. Nu hitta jag till dig också. Trevlig helg....

Lilla fröken kavat sa...

Tack för alla era snälla kommentarer!

"M" sa...

Det tyget har jag påslakan i....fint

Mitt vita staket sa...

Hej ja tycker det vart fint med gardinen du har nu..kul o titta in här..Kram Sussie

Lotta sa...

God morgon!

Jättesnygg gardin även om det inte var den du ville ha från första början!

Och jättetack för snälla ord inne hos mig!

Kram
Lotta