måndag 26 januari 2009

Skoj med ord!






Ibland blir jag bara less på vår dator! Den har blivit så otroligt seg så jag har lust att kasta ut den emellanåt... fast jag får väl vara tacksam för att den fungerar över huvud taget!


Just av den anledningen har det inte känts så där översvallande roligt att sitta vid datorn alls, det är inte roligt när sidorna bara krånglar och datorn hänger sig var 3:e minut...


Förutom det så fick jag helt plötsligt "bloggtorka" också, konstigt egentligen då jag har så många projekt att pyssla med! Det var kanske det som var felet! Då jag har en tendens att börja med allting samtidigt, så blir det kaos överallt, och det är föga inspirerande att blogga om kaos, eller hur?!


Nog om tråkigheter nu, för nu börjar det flyta på lite bättre med både datorn och inredning :) Jag hittade en väldigt trevlig sida på nätet, där man kunde trixa lite med texter, eller bara ord, om man nu vill det. Jag provade att göra lite ordkonst med U2:s låt "One" och Ted Gärdestads "För kärlekens skull".


Resultatet finns på bilderna ovanför. Jag tycker att det blev rätt bra! Ja, just ja, adressen till sidan där man kan trixa med ord är: wordle.net


Testa ni med! Superkul!

4 kommentarer:

Stina sa...

Bra att det funkar lite bättre nu gumman. Man kan bli galen när det krånglar.:-) Kram

Chrissan sa...

Kul idé!

Wilma sa...

Ja visst är det kul att göra ord tavlor, blir så fina!
Jag gjorde en i November med min dotters favoritsång "Bä bä vita lamm" som text.

// Wilma

www.svammelomys.blogspot.com

Saga sa...

Underbara tavlor med ord!!!