torsdag 15 januari 2009

Originellt...?



Nä, jag skulle inte tro det!

I dag började jag sy en hissgardin till "M" s rum i Karin Mannerståls tyg "Tiny" från Mairo, Inte ett så orginellt tyg som man skulle vilja, men man tager vad man haver! Det var över två år sedan jag köpte tyget, och det har legat i linneskåpet sedan dess, men nu var det dags att plocka fram det och börja sy... på min antika symaskin ;)

Jag har ägt många nyare symaskiner, som bara krånglar och till sist måste lämnas in = mycket dyrt i längden! Sedan fick jag överta en gammal Singer maskin som tidigare varit en trampsymaskin i min farmors ägo. Min farfar fixade en motor till den och... voilà... en helt oförstörbar maskin! Jag har använt den i 15 år utan att den krånglar! Jag hann inte riktigt klar med hissgardinen, men det fixar jag imorgon!

**************************************************************

Idag har jag också haft besök av en väninna och jag fick en jättefin present!
Tack för den fina ljuslampetten "E"!

4 kommentarer:

Wilma sa...

Jag vill ge dig en UTMÄRKELSE!
Kika in på min blog
www.svammelomys.blogspot.com så får du den!

// Kram, Wilma

helenesskolsida sa...

Åh, jag tycker "Tiny" är så söt. Inte orginell kanske då den kan förekomma i många barns rum på ett eller ett annat sätt men fin det är den. Vår son har den som gardin. Jag orkar ju inte tampas med riktiga hissgardiner så jag har fuskat med rulle :-)

Kram/Heléne

Mitt vita staket sa...

Men visst är det fint mannerstål tyget...underbart hade färdiga sådan på jobbet men ack så dyra dom va...Kram Trevlig helg..Sussie

Karin Berg sa...

tyget var gulligt! och presenten jättefin! ha en trevlig lördag!